Tutaj można pobrać szczegółowy program konferencji, PDF.
P R O G R A M
MIĘDZYNARODOWEJ KONFERENCJI NAUKOWEJ ONLINE
„Edukacja w dobie pandemii„
pod patronatem
Rektora Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu
prof. dr hab. Sławomira Bukowskiego
Radom, 18-19 listopada 2021 r.
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM OBRAD
18 listopada 2021 roku (czwartek)
1100 – 1300 Sesja obrad plenarnych
1300 – 1330 Przerwa
1330 – 1600 Sesja obrad w sekcjach (sekcja 1 i 2)
1100 – 1300
OTWARCIE KONFERENCJI
Rektor Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu prof. dr hab. Sławomir Bukowski.
Dziekan Wydziału Filologiczno-Pedagogicznego prof. dr hab. Dariusz Trześniowski oraz Prodziekan Wydziału Filologiczno-Pedagogicznego dr Agata Buda.
SESJA OBRAD PLENARNYCH
Obradom przewodniczą: dr hab. Anna Zamkowska, dr Agata Buda
- Paul Babie, Covid-19 and Legal Education in Australia
- Jean Murray, Teacher education being taught online during the pandemic times
- Charles J. Russo, The impact of COVID-19 on K-12 Education in the United States
- dr hab. Jacek Pyżalski, prof. UAM, Czy da się budować ważne relacje w edukacji zdalnej? Is it possible to build important relationships in distant education?
1330 – 1600 OBRADY W SEKCJACH
SEKCJA 1: INTERNATIONAL PERSPECTIVE OF EDUCATIONAL CHALLENGES DURING THE PANDEMIC (Sekcja anglojęzyczna)
Sekcji przewodniczą: dr hab. Anna Zamkowska, dr Katarzyna Ziębakowska-Cecot
- doc Susana Amante, The SGC2 Project: the experience of going global from home through COIL (Collaborative Online International Learning) partnerships during the COVID-19 pandemic
- Vanja Slavuj, Prof. Božidar Kovačić, A teacher’s view of organising university-level informatics classes in the era of a pandemic: Challenges detected and lessons learned
- Senior lecturer Kateřina Dvořáková, Learning Environment and Technology as Key Factors Influencing Behavioural Engagement in Contingency Online Learning
- D. Petr Brozka, Experience the landscape – Distance learning solutions in Art education course of study
- dr Maria Gagacka, Assisting ministrants – selected aspects of supporting teachers and head teachers
- MBA Aneta Montano, dr Andrzej Gołębiowski, prof. WSH, Servant Leadership in youth education from the perspective of labor market needs in 2030
- Eliza Avdiu, Practical methods for science subjects used in distant education in Austria in comparison to the Republic of Kosovo
SEKCJA 2: ORGANIZACJA PRACY SZKÓŁ WYŻSZYCH W WARUNKACH PANDEMII (Sekcja polskojęzyczna)
Sekcji przewodniczą: dr hab. Wojciech Walat, dr Justyna Bojanowicz
- dr hab. Wojciech Walat, E-chałupnictwo powodem rozchwiania kultury akademickiej w okresie pandemii COVID-19
- dr Jolanta Walas-Trębacz, dr Joanna Krzyżak, Dylematy zdalnego studiowania podczas pandemii z perspektywy studenta Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
- dr Katarzyna Nowak, Stres, radzenie sobie z nim oraz poczucie wypalenia zawodowego nauczycieli w drugim etapie epidemii COVID-2 w Polsce.
- dr Cecylia Langier, Zajęcia on-line podczas edukacji zdalnej w opinii studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
- dr Marlena Duda, Nasilenie depresyjności wśród studentów a ich zasoby zdrowotne w okresie pandemii
- dr Katarzyna Tomaszek, Poczucie stresu akademickiego i syndrom wypalenia studentów w dobie pandemii COVID-19 – analiza porównawcza
- dr Justyna Bojanowicz, Zdalna forma rozwijania kompetencji społecznych w kształceniu akademickim – trudności i ograniczenia
19 listopada 2021 roku (piątek)
1000 – 1200 Sesja obrad w sekcjach (sekcja 3 i 4)
1000 – 1200 OBRADY W SEKCJACH
SEKCJA 3: HOLISTYCZNA ANALIZA DOŚWIADCZEŃ EDUKACJI ZDALNEJ
Sekcji przewodniczą: prof. Aleksander Piecuch, dr Monika Mazur-Mitrowska
- Aleksander Piecuch, dr Katarzyna Garwol, Efektywność studiów zdalnych z perspektywy nauczyciela akademickiego
- dr Emilia Musiał, Najważniejsze doświadczenia „przymusowej” edukacji zdalnej
- dr hab. prof. UJK Władimir Pasicznik, Organizacja pracy szkół na Ukrainie w warunkach pandemii
- dr Monika Mazur-Mitrowska, Aksjologiczny kontekst wyborów edukacyjno-zawodowych młodzieży kończącej szkoły ponadpodstawowe o profilu technicznym na podstawie badań własnych w okresie pandemii
- mgr Katarzyna Śliż, Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie edukacji zdalnej.
- mgr Karolina Szczęsna, Znajomość przez nauczycieli narzędzi wykorzystywanych w pracy zdalnej w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej
- dr Katarzyna Ziębakowska-Cecot, Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna wobec wyzwań czasu pandemii – perspektywa przyszłych nauczycieli
- mgr Miroslava Ivanová, Teaching the subject music theory in art school during a pandemic – an authentic experience of the author
SEKCJA 4: PSYCHOSPOŁECZNA SYTUACJA UCZNIÓW, NAUCZYCIELI I RODZICÓW W CZASIE EDUKACJI ZDALNEJ
Sekcji przewodniczą: dr hab. Elżbieta Sałata, dr Wojciech Marcin Czerski
- dr hab. Beata Szabała, Sytuacja uczniów z niepełnosprawnością w czasie edukacji zdalnej – przegląd wybranych opracowań
- mgr Małgorzata Grabowska, Obraz psychiki młodzieży z niedostosowaniem społecznym w dobie pandemii z wykorzystaniem testu drzewa Ch. Studium przypadków.
- dr Monika Węglarz-Masłowska, Sposoby radzenia sobie ze stresem przez pedagogów specjalnych w czasie pandemii
- dr Wojciech Marcin Czerski, Uzależnienie od Facebooka jednym z kosztów kształcenia zdalnego
- dr Tomasz Prauzner, Obserwacja aktywności bioelektrycznej mózgu, jako wskaźnik kreatywności dydaktycznej w kształceniu politechnicznym.
- dr Aleksandra Kruszewska, mgr Marta Huras, Powrót dzieci klas młodszych do szkoły po lockdownie (w opinii rodziców)
- dr hab. Elżbieta Sałata, dr hab. Anna Zamkowska, Poziom kompetencji informatycznych uczniów różnych typów szkół w procesie edukacji zdalnej
- dr Kinga Łagowska, Strategie radzenia sobie z emocjami w czasie pandemii u rodziców i nauczycieli
- dr Dagmara Kowalik, Wykorzystanie platformy MS Teams w nauczaniu zdalnym – przykład dobrych praktyk
- Ing., PhD. Melánia Feszterová, Odpady ako inovatívna edukačná téma počas pandémie vo vyučovacom predmete chémia pre žiakov 7. roč. základnej školy
- Miroslav Šebo, PhD. : Vzdelávanie počas pandémie na KTIT PF UKF v Nitre.
- Erik Krajinčák: Komparácia vyučovacích metód počas dištančného a prezenčného vyučovania na stredných školách v Nitrianskom kraji.
- PaedDr. Jana Depešová, PhD.: Skúsenosti s dištančným vzdelávaním počas pandémie covid na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre
- doc. Ladislav Rudolf: Vzdělávání a hodnocení znalostí studentů v době pandemie