Program konferencji

Tutaj można pobrać szczegółowy program konferencji, PDF.

P R O G R A M

MIĘDZYNARODOWEJ KONFERENCJI NAUKOWEJ ONLINE

„Edukacja w dobie pandemii

pod patronatem
Rektora Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu
prof. dr hab. Sławomira Bukowskiego

Radom, 18-19 listopada 2021 r.

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM OBRAD

18 listopada 2021 roku (czwartek)

1100 – 1300   Sesja obrad plenarnych

1300 – 1330   Przerwa

1330  – 1600   Sesja obrad w sekcjach (sekcja 1 i 2)

1100 – 1300

OTWARCIE KONFERENCJI

Rektor Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu prof. dr hab. Sławomir Bukowski.

Dziekan Wydziału Filologiczno-Pedagogicznego prof. dr hab. Dariusz Trześniowski oraz Prodziekan Wydziału Filologiczno-Pedagogicznego dr Agata Buda.

SESJA OBRAD PLENARNYCH

Obradom przewodniczą: dr hab. Anna Zamkowska, dr Agata Buda

  1. Paul Babie, Covid-19 and Legal Education in Australia
  2. Jean Murray, Teacher education being taught online during the pandemic times
  3. Charles J. Russo, The impact of COVID-19 on K-12 Education in the United States
  4. dr hab. Jacek Pyżalski, prof. UAM, Czy da się budować ważne relacje w edukacji zdalnej? Is it possible to build important relationships in distant education?

 

1330  – 1600   OBRADY W SEKCJACH

 

SEKCJA 1: INTERNATIONAL PERSPECTIVE OF EDUCATIONAL CHALLENGES DURING THE PANDEMIC (Sekcja anglojęzyczna)

Sekcji przewodniczą: dr hab. Anna Zamkowska, dr Katarzyna Ziębakowska-Cecot

  1. doc Susana Amante, The SGC2 Project: the experience of going global from home through COIL (Collaborative Online International Learning) partnerships during the COVID-19 pandemic
  2. Vanja Slavuj, Prof. Božidar Kovačić, A teacher’s view of organising university-level informatics classes in the era of a pandemic: Challenges detected and lessons learned
  3. Senior lecturer Kateřina Dvořáková, Learning Environment and Technology as Key Factors Influencing Behavioural Engagement in Contingency Online Learning
  4. D. Petr Brozka, Experience the landscape – Distance learning solutions in Art education course of study
  5. dr Maria Gagacka, Assisting ministrants – selected aspects of supporting teachers and head teachers
  6. MBA Aneta Montano, dr Andrzej Gołębiowski, prof. WSH, Servant Leadership in youth education from the perspective of labor market needs in 2030
  7. Eliza Avdiu, Practical methods for science subjects used in distant education in Austria in comparison to the Republic of Kosovo

 

SEKCJA 2: ORGANIZACJA PRACY SZKÓŁ WYŻSZYCH W WARUNKACH PANDEMII (Sekcja polskojęzyczna)

Sekcji przewodniczą: dr hab. Wojciech Walat, dr Justyna Bojanowicz

  1. dr hab. Wojciech Walat, E-chałupnictwo powodem rozchwiania kultury akademickiej w okresie pandemii COVID-19
  2. dr Jolanta Walas-Trębacz, dr Joanna Krzyżak, Dylematy zdalnego studiowania podczas pandemii z perspektywy studenta Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
  3. dr Katarzyna Nowak, Stres, radzenie sobie z nim oraz poczucie wypalenia zawodowego nauczycieli w drugim etapie epidemii COVID-2 w Polsce.
  4. dr Cecylia Langier, Zajęcia on-line podczas edukacji zdalnej w opinii studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
  5. dr Marlena Duda, Nasilenie depresyjności wśród studentów a ich zasoby zdrowotne w okresie pandemii
  6. dr Katarzyna Tomaszek, Poczucie stresu akademickiego i syndrom wypalenia studentów w dobie pandemii COVID-19 – analiza porównawcza
  7. dr Justyna Bojanowicz, Zdalna forma rozwijania kompetencji społecznych w kształceniu akademickim – trudności i ograniczenia

 

19 listopada 2021 roku (piątek)

1000  – 1200   Sesja obrad w sekcjach (sekcja 3 i 4)

 

1000 – 1200   OBRADY W SEKCJACH

SEKCJA 3: HOLISTYCZNA ANALIZA DOŚWIADCZEŃ EDUKACJI ZDALNEJ

Sekcji przewodniczą: prof. Aleksander Piecuch, dr Monika Mazur-Mitrowska

  1. Aleksander Piecuch, dr Katarzyna Garwol, Efektywność studiów zdalnych z perspektywy nauczyciela akademickiego
  2. dr Emilia Musiał, Najważniejsze doświadczenia „przymusowej” edukacji zdalnej
  3. dr hab. prof. UJK Władimir Pasicznik, Organizacja pracy szkół na Ukrainie w warunkach pandemii
  4. dr Monika Mazur-Mitrowska, Aksjologiczny kontekst wyborów edukacyjno-zawodowych młodzieży kończącej szkoły ponadpodstawowe o profilu technicznym na podstawie badań własnych w okresie pandemii
  5. mgr Katarzyna Śliż, Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie edukacji zdalnej.
  6. mgr Karolina Szczęsna, Znajomość przez nauczycieli narzędzi wykorzystywanych w pracy zdalnej w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej
  7. dr Katarzyna Ziębakowska-Cecot, Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna wobec wyzwań czasu pandemii – perspektywa przyszłych nauczycieli
  8. mgr Miroslava Ivanová, Teaching the subject music theory in art school during a pandemic – an authentic experience of the author

 

SEKCJA 4: PSYCHOSPOŁECZNA SYTUACJA UCZNIÓW, NAUCZYCIELI I RODZICÓW W CZASIE EDUKACJI ZDALNEJ

Sekcji przewodniczą: dr hab. Elżbieta Sałata, dr Wojciech Marcin Czerski

  1. dr hab. Beata Szabała, Sytuacja uczniów z niepełnosprawnością w czasie edukacji zdalnej – przegląd wybranych opracowań
  2. mgr Małgorzata Grabowska, Obraz psychiki młodzieży z niedostosowaniem społecznym w dobie pandemii z wykorzystaniem testu drzewa Ch. Studium przypadków.
  3. dr Monika Węglarz-Masłowska, Sposoby radzenia sobie ze stresem przez pedagogów specjalnych w czasie pandemii
  4. dr Wojciech Marcin Czerski, Uzależnienie od Facebooka jednym z kosztów kształcenia zdalnego
  5. dr Tomasz Prauzner, Obserwacja aktywności bioelektrycznej mózgu, jako wskaźnik kreatywności dydaktycznej w kształceniu politechnicznym.
  6. dr Aleksandra Kruszewska, mgr Marta Huras, Powrót dzieci klas młodszych do szkoły po lockdownie (w opinii rodziców)
  7. dr hab. Elżbieta Sałata, dr hab. Anna Zamkowska, Poziom kompetencji informatycznych uczniów różnych typów szkół w procesie edukacji zdalnej
  8. dr Kinga Łagowska, Strategie radzenia sobie z emocjami w czasie pandemii u rodziców i nauczycieli
  9. dr Dagmara Kowalik, Wykorzystanie platformy MS Teams w nauczaniu zdalnym – przykład dobrych praktyk
  10. Ing., PhD. Melánia Feszterová, Odpady ako inovatívna edukačná téma počas pandémie vo vyučovacom predmete chémia pre žiakov 7. roč. základnej školy
  11. Miroslav Šebo, PhD. : Vzdelávanie počas pandémie na KTIT PF UKF v Nitre.
  12. Erik Krajinčák: Komparácia vyučovacích metód počas dištančného a prezenčného vyučovania na stredných školách v Nitrianskom kraji.
  13. PaedDr. Jana Depešová, PhD.: Skúsenosti s dištančným vzdelávaním počas pandémie covid na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre
  14. doc. Ladislav Rudolf: Vzdělávání a hodnocení znalostí studentů v době pandemie